Az egészségügyi ügyvitelszervező képzés kurrikuluma és záróvizsga rendszere a Semmelweis Egyetemen
Utoljára módosítva: 2012-10-30
Absztrakt
A minőségbiztosítás alapvetően fontos része a Semmelweis Egyetem képzési stratégiájának. A képzés szerkezetének és tartalmának, valamint a záróvizsga rendszerének meg kell felelnie a szak alapításakor megfogalmazott kompetenciáknak, a végzett hallgatók leendő munkaadói által megfogalmazott igényeknek, ugyanakkor naprakészen kell tartani az oktatott tananyagot.
A kompetenciákat a megfelelő tudományterület és ismeretanyag fedi le. Úgynevezett főtárgyak képviselik az egyes kompetenciáknak megfeleltetett fő irányt, míg a szakterülettől függően további tantárgyak egészítik ki a tananyagot. Az oktatott tantárgyak technikája fokozatosan alakul át a Blended learning, az egyetemen általánosan alkalmazott Moodle alapú oktatási módszertan felé. A záróvizsga rendszere a kurrikulum felépítési elvének megfelelően lett kialakítva. A tételek lefedik a kompetenciákat, a tananyag számonkérésére vonatkozóan konkrét kérdéseket is tartalmaznak, amelyekre a felelet során választ kell adnia a hallgatónak.
A főtárgyak felelősei, akik végzik a tantárgyak oktatását, a kiegészítő tantárgyak oktatóival napi kapcsolatban vannak, ami a felesleges átfedések tisztázása és a szükséges átfedések létrehozása miatt indokolt. A záróvizsga tételsor a tananyag változásához igazodik, könnyen karbantartható.
Az ilyen módon felépített, a tantárgyak szerinti hierarchikus képzési struktúra könnyen áttekinthető, karbantartható. Ebben kulcsszerepet játszanak az egyes kompetenciákat felügyelő főtárgyak felelősei. A záróvizsga tételsor lefedi az alapozó és egészségügyi ügyvitelszervezői szak szükséges szakmai ismereteit. Mivel az egyes tételek tantárgyakhoz, előadásokhoz és oktatókhoz vannak rendelve, a hallgató könnyebben és célzottabban tud felkészülni a vizsgára.
Conference registration is required in order to view papers.